Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

tylne świato przeciwmgielne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tylne świato przeciwmgielne

    Mój samochód wrócił na warsztat po przejechaniu niespełna 4000km, tym razem pod moje ręce. W wyniku różnych perturbacji zajrzałem pod pokrywę zaworową, pod którą ostatnio zaglądali pracownicy wspomnianego wyżej warsztatu.

    Nie wiem jak wyglądają inne aspekty ich pracy, ale mnie zastanowiło to, co zobaczyłem pod pokrywą zaworową - pierwsze zdjęcie zrobiłem przed wizytą w Ołtarzewie, drugie po, jak sam zajrzałem pod pokrywę podczas kolejnej naprawy.

  • #2
    tylne świato przeciwmgielne

    witam wszystkich, mam pytanie odnośnie światła przeciwmgielnego tylnego nie świeci jak powinno, słabo świeci prawie w ogóle nie widzać światła, zamieniłem żarówki z prawej na lewą i dalej to samo z prawej strony jakby nie dochodził prąd taki jak powinien, reszte żarówek w tej lampie działają ok. Cz jest to możliwe że do tej jednej żarówki dochodzi jakiś słabszy prąd ?

    Komentarz


    • #3
      Popraw profil. Raczej nie masz Octavii II z silnikiem od jedynki.

      W dwójce jest żarówka dwuwłóknowa, może jest źle włożona.
      Co do jedynki to w tym momencie nie pamiętam chyba też ale mogę się mylić . Dawno nie zaglądałem do lamp w jedynce.

      Jak się okaże ,że żarówki masz dobrze włożone, to miernik w dłoń i trzeba posprawdzać jakie masz wartości na stykach. Coś się może wyklaruje.

      [ Dodano: Sob 29 Cze, 13 05:39 ]
      Sorki kamil83, ale napisałem bzdury. Żarówka nie może być włożona odwrotnie, bo wtedy postojowe świeciłoby mocno, a przeciwmgłowe słabiej. A ponieważ postojowe zawsze zapala się wcześniej, to po prostu cały czas miałbyś mocne światło a nie tak jak mówisz słabe.
      Jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd. Tak to jest jak się najpierw pisze a później myśli.

      Sprawdź sobie czy ktoś ci nie kombinował z instalacją z tyłu.
      Właśnie sprawdziłem u siebie i ja mam przeciwmgłowe oryginalnie tylko z jednej strony . Po drugiej stronie nie mam w ogóle dociągniętego kabla pomimo tego , że żarówkę mam.
      Może u ciebie ktoś chciał mieć przeciwmgłowe z dwóch stron i sobie dorabiał instalację, ale nie do końca mu to wyszło.

      Komentarz


      • #4
        djtomi2, drugie przeciwmgielne to kwestia kodowania sterownika centralnej elektryki a nie dociągnięcia kabelka :szeroki_usmiech

        Komentarz


        • #5
          może wszystkie II mają tylko lewe tylne światło przeciwmgielne? i jest to normalne...

          Komentarz


          • #6
            W dalszym ciągu nie wiadomo o czym pisać, czy masz problem w OI czy OII.
            W OI jest instalacja tylko na jedną stronę ( przynajmniej w mojej ) i żadne kodowanie tutaj nie pomoże.
            OII moje Ślubne Szczęście zabrało właśnie do pracy, więc nie mogę sprawdzić. Pewnie jest tak jak pisze demmsi - instalacja na dwie strony i kwestia kodowania.

            Zobacz czy ci woda nie podeszła może styki zaśniedziałe, lub kabelek przegnity.
            Powodzenia.

            Komentarz


            • #7
              zmienię typ silnika jak zobaczę jaki mam w karcie pojazdu, a mam octavię II 2oo8 r, niom pokombinujm e z tą lampą jeszcze jak naprawię albo dowiem się o co kaman to napiszę, dzięki za pomoc

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez djtomi2
                Pewnie jest tak jak pisze demmsi - instalacja na dwie strony i kwestia kodowania.
                nie pewnie... tylko na pewno w 100% ja u siebie ma kodowanie zmienione i mam oba :P
                Daniel

                Komentarz


                • #9
                  świtła tylne

                  Ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami nt. zasady działania tylnej lampy (w tym i światłami przeciwmgielnymi) w mojej O2FL 1.6/MINT. Ostatnio zapaliła się kontrolka przepalonej żarówki i sprawdzając żarowki włączyłem przeciwmgielne. Oczywiście zapaliła się tylko lewa, więc (nie wiedząc jeszce wtedy o tym, że tylko lewa powinna sie palić) moje podejrzenie padło na zarówkę przeciwmgielną prawą.
                  Jak wiadomo w zespolonej lampie tylnej mamy 4 żarówki, w tym dwie dwużarnikowe (dla stop i przeciwmgilenych) oraz 2 z jednym zarnikiem (wsteczne i kierunek). Na logikę żarówki 2 żarnikowe (21W/4W) powinny swiecić w ten sposób, że zarnik słabszy jest dla świateł postojowych, a mocniejszy dla światła funkcyjnego (stop i przeciwmgielnego). Tym bardziej, że wskazują na to obwody na lampie zespolonej (1 wspólny obwód dla obydwu żarówek i osobne obwody dla funkcji). Więc gniazdo lampy zespolonej ma 6 pinów: św. postojowe, stop, przeciwmgielne, wsteczne, kierunkek i masa. Natomiast na wtyczce znalazłem tylko 5 przewodów. Pomyslałem, że dla przeciwmgielnego nie pociągnęli przewodu dla światła prawego. Ale jakie było moje zdziwienie, gdy dla światła lewego również pod wtyczkę podciągnięte jest tylko 5 kabli, a wszystkie światła działaja prawidłowo (z przeciwmgielenym włącznie)!
                  Szukanie na forum nie pomogło rozwiązać mojej zagadki, więc wziąłem miernik i zacząłem mierzyć po swojemu. Co się okazało:
                  w żarówkach dwużarnikowych (21W/4W) wykorzystywany jest tylko 1 żarnik (ten mocniejszy 21W), ten 4W w ogólne nie jest używany. Natomiast intensywność świecenia żarówki jest sterowana napięciem: dla światła postojowego podawane jest ok. 2V, natomiast po załączeniu funkcji (stop lub przeciwmgilene) na ten sam obwód/żarnik podawane jest pełne 12V.
                  To wyjasnia też kilka kwestii poruszanych na forum:
                  1) komputer steruje na które światło (lewe/prawe/oba) właczać przeciwmgielne i realizowane jest to poprzez podawanie pełnego 12v na obwód żarówki.
                  2) gdy przepali się żarówka to nie świecić będzie zarówno światło postojowe jak i przeciwmgielne/stop (ten sam żarnik) - nie trzeba więc załączać funkcji (wciskać stopu ani przeciwmgilenych) by sprawdzić żarówkę - nie będzie po prostu świecić dla światła postojowego
                  3) dla tych żarowek na pewno zapali się kontrolka przepalonej żarówki (czyli kontrola oświetlenia funkcyjnego bez załączenia funkcji), nawet gdy przepali się tylko 1 z nich
                  4) pojawia się "dziwne" 2V na obwodzie oświetlenia dla świateł tylnych, gdy palą się światła postojowe
                  A u mnie okazało się, że kontrolka przepalonej zarówki świeciła, bo spaliło mi sie oświetlenie tablicy rejestracyjnej
                  Pozdrawiam
                  Strun

                  Komentarz


                  • #10
                    struna, nie do końca się zgodzę.
                    W tylnej lampie (sedan) są:
                    2 x żarówka światła pozycyjnego W3W 12V 3W
                    1 x Dwuwłóknowa żarówka światła hamowania i światła pozycyjnego (P21/4W, 12 V, 21/4 W)
                    1 x Dwuwłóknowa żarówka światła przeciwmgłowego i światła pozycyjnego (P21/4W, 12 V, 21/4 W)
                    1 x Żarówka kierunkowskazu (PY21W, 12 V, 21 W)
                    1 x Żarówka światła cofania (P21W, 12 V, 21 W)
                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                    Komentarz


                    • #11
                      Wszystko się zgadza. Natomiast w moim opisie nie uwzględniłem:
                      2 x żarówka światła pozycyjnego W3W 12V 3W,
                      które to żarowki posiadają oddzielne podłączenie osobnymi kablami.
                      Opisałem zachowanie żarówek:
                      1 x Dwuwłóknowa żarówka światła hamowania i światła pozycyjnego (P21/4W, 12 V, 21/4 W)
                      1 x Dwuwłóknowa żarówka światła przeciwmgłowego i światła pozycyjnego (P21/4W, 12 V, 21/4 W)
                      1 x Żarówka kierunkowskazu (PY21W, 12 V, 21 W)
                      1 x Żarówka światła cofania (P21W, 12 V, 21 W)
                      które umieszczone są na wspólnej płytce plastikowej podłączonej jednym wtykiem (5 kabli).
                      Strun

                      Komentarz


                      • #12
                        Koledzy to co piszecie odnośnie sedana to jest 100% prawda, dodam tylko że w COMBI nie ma z tyłu żarówek dwuwłóknowych. Intensywność świecenia żarówki jest sterowana za pomocą napięcia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez krolikkuba
                          Koledzy to co piszecie odnośnie sedana to jest 100% prawda, dodam tylko że w COMBI nie ma z tyłu żarówek dwuwłóknowych. Intensywność świecenia żarówki jest sterowana za pomocą napięcia.
                          Dokładnie tak jak kolega pisze:

                          Żarówka kierunkowskazu (PY21W, 12 V, 21 W)
                          Żarówka światła hamowania i światła postojowego (P21W, 12 V, 21 W)
                          Żarówki światła pozycyjnego (W3W, 12 V, 3 W)
                          Żarówka światła przeciwmgłowego i światła postojowego (P21W, 12 V, 21 W)
                          Żarówka światła cofania (P21W, 12 V, 21 W)
                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X